De positie van Europa in een veranderende aardappelwereld
Een markt- en businessgerichte conferentie georganiseerd door PotatoEurope, Europatat en World Potato Markets.
De positie van Europa in een veranderende aardappelwereld
Een markt- en businessgerichte conferentie georganiseerd door PotatoEurope, Europatat en World Potato Markets.
Moderator:
Berta Redondo, Secretaris-generaal van Europatat
Introductie:
Cedric Porter, World Potato Markets
DEEL ÉÉN - 30 MINUTEN
Hoe kunnen Europese aardappelen concurrerend blijven?
Focus: De uitdagingen en kansen voor de Europese aardappel-industrie in een veranderende markt
Panellisten: Europese aardappeltelers, handelaren en beïnvloeders
DEEL TWEE - 30 MINUTEN
Wereldwijde aardappelhandel: nieuwe spelers en markten
Focus: De opkomst van nieuwe spelers zoals China en India, handelsbelemmeringen en kansen
Panellisten: Internationale leidinggevenden in pootgoed en aardappelverwerking
Ruime gelegenheid voor discussie met het publiek tijdens beide sessies
Locatie: Conferentieruimte
Datum: 4 september
Tijd: 14.30 - 15.30
Voertaal: Engels
Download de flyer
Eerste bevestigde sprekers:
Erika den Daas, Managing Director, Meijer Potato, Nederland
Erika den Daas trad in 2017 in dienst bij Meijer Potato als Managing Director. Met 35 jaar ervaring aan de inputzijde van de landbouwsector, zowel binnen multinationale ondernemingen als middelgrote bedrijven, begon Erika haar carrière in meststoffen (Everis en BASF), gevolgd door gewasbescherming (Syngenta en Certis Europe), daarna als dienstverlener op het gebied van zaadverbetering bij Incotec, en nu in aardappelveredeling, aan de basis van de voedselproductie zelf. Het leidende thema in haar carrière draait om hoe uitdagingen omgezet kunnen worden in kansen. Hoe kunnen we meer produceren met minder input, op een duurzamere manier, en tegelijkertijd voldoen aan de marktvraag.
Kristof Wallays, Chief Global Expansion, Innovation and Sustainability, Agristo NV, België
Kristof Wallays voltooide zijn studies als bio-ingenieur in 2003. Kristofs vader, Antoon Wallays, was een van de medeoprichters van Agristo.
Kristof trad in 2003 in dienst bij Agristo toen het bedrijf een productiefaciliteit voor diepgevroren aardappelproducten in Tilburg, Nederland, overnam. Gedurende acht jaar was Kristof plantmanager van deze productiesite. In deze functie slaagde hij erin de productielijnen in Tilburg te upgraden, moderniseren en uit te breiden, waardoor het een innovatieve productiefaciliteit werd.
In 2011 nam Agristo een productiesite in Nazareth over, die onder leiding stond van Kristof tot 2016, toen hij operations manager werd voor de Groep.
In 2018 werd Kristof COO van de Agristo Groep. Na zeven jaar als COO zette Kristof zijn carrière voort en is hij nu Chief Global Expansion, Innovation & Sustainability. In deze rol zet Kristof strategische lijnen uit voor de internationale expansie van Agristo en volgt hij de ontwikkelingen in de wereldwijde aardappelverwerkende sector van dichtbij op.
Soundararadjane S., Chief Executive Officer, HyFarm, India
Met meer dan drie decennia leiderschapservaring in de Azië-Pacific, herdefinieert Soundararadjane S. de toekomst van de Indiase landbouw — door strategische visie te combineren met een diepgaand, praktijkgericht begrip van de realiteit van kleinschalige boeren.
Als drijvende kracht achter HyFarm bij HyFun Foods leidt hij een ambitieuze missie: het netwerk van kleinschalige boeren uitbreiden van 7.000 naar 30.000 boeren en tegen 2028 1 miljoen ton klimaatbestendige, verwerkingsgeschikte aardappelen leveren.
Zijn model is gebaseerd op impact en innovatie — een combinatie van regeneratieve landbouw, digitale ondersteuning en wetenschappelijk onderbouwde praktijken om een boerencentrisch, wereldwijd concurrerend agro-ecosysteem op te bouwen. Onder zijn leiding groeit HyFarm niet alleen gewassen — het stimuleert ook India’s opkomst als wereldleider in duurzame landbouw en rurale transformatie.
Soundararadjane’s traject wordt gekenmerkt door schaal, strategie en doelgerichtheid — het versterken van kleinschalige boeren, het transformeren van waardeketens en het herpositioneren van India aan de top van het wereldwijde agribusinesslandschap.*
Main Media Partner:
Tractor Sponsor:
Energy Sponsor:
Media Partners: